image description

Monitorowanie

W celu zapewnienia poprawnego i nieprzerwanego działania usług konieczne jest prowadzenie monitorowania infrastruktury telekomunikacyjnej, serwerów oraz usług i aplikacji.

Wszystkie elementy infrastruktury gwarantujące nieprzerwany dostęp do sieci są monitorowane automatycznie przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia. W razie awarii jednego z łączy ruch do sieci internet jest przekierowywany automatycznie na łącza do innego operatora.

Praca serwerów jest monitorowana automatycznie przez całą dobę poprzez wysyłanie do nich co trzy minuty sygnału próbnego (ping) oraz sprawdzanie dostępności portu 80 (jest to port, na którym działa protokół HTTP umożliwiający  publikowanie informacji na stronach WWW).

W przypadku braku odpowiedzi na ping lub braku dostępu do portu 80, system monitorujący wysyła powiadomienia do pracowników działu technicznego, którzy pracują w systemie gwarantującym całodobową obsługę we wszystkie dni w roku.

W razie wykrycia awarii sprzętu Warsaw Data Center wymienia usterkowy element lub całe urządzenie. Po usunięcie awarii jeśli jest to konieczne służby techniczne przystępują do odtworzenia systemu oraz danych z ostatniej kopii bezpieczeństwa. WDC dysponuje na miejscu magazynem części zapasowych oraz serwerów, dzięki czemu jest w stanie natychmiast dokonać wymiany usterkowego sprzętu.

Aby zapewnić bezawaryjną pracę portali Warsaw Data Center zapewnia również monitorowanie aplikacji (ftp, mysl, apache), które są niezbędne do ich działania. Do zagwarantowania stabilnej pracy systemu i aplikacji niezbędne jest monitorowanie procesów pracy serwerów (zajętości procesora, pamięci operacyjnej, dysków twardych) dzięki czemu odpowiednio wcześniej można wykonać zwiększenie parametrów serwera do poziomu gwarantującego żądaną wydajność pracy lub dołączenie do infrastruktury dodatkowego serwera.

Wszystkie informacje o monitorowanych parametrach są zbierane jako dane historyczne ułatwiając w ten sposób działania diagnostyczne, określanie trendów oraz dokładniejsze planowanie na przyszłość. Poprzez wykonywanie monitorowania elementów systemu oraz serwerów WDC na bieżąco dokonuje analizy i w razie potrzeby odpowiednio wcześniej informuje klienta o konieczności dokonywania zmian.

 

Zapraszamy do rozmowy z naszym Działem Sprzedaży!

Nowe zasady dotyczące plików cookies

W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy odwiedzin ruchu na stronie, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Akceptując pliki cookies spowodujesz ,że nasza strona będzię w 100% funkcjonalna, w przeciwnym wypadku pewne jej części mogą nie działać poprawnie. Pełna polityka Cookies znajduje się w linku poniżej. Więcej informacji dostępne w naszej: polisie plików cookies.

EU Cookie Directive Module Information