Administration
- Details
- Monday, 31 May 2010
Służby techniczne Warsaw Data Center posiadają odpowiednie kwalifikacje w celu świadczenia usług zarządzania systemami informatycznymi opartymi o system operacyjny MS Windows Server i bazę MS SQL, jak i wykorzystującymi systemy linuksowe (np. Debian).
W związku z tym proponujemy usługi administracji w przykładowym zakresie opisanym poniżej:
- instalacja systemu operacyjnego i bazy danych
- konfigurowanie podstawowych parametrów systemu operacyjnego i bazy danych
- instalacja uaktualnień systemu
- usuwanie nieprawidłowości w działaniu systemu operacyjnego
- zarządzanie kontami użytkowników
- wykonywanie kopii bezpieczeństwa systemu operacyjnego
- wykonywanie kopii bezpieczeństwa bazy danych
- okresowa weryfikacja wykonanych kopii bezpieczeństwa
- archiwizacja danych
- przywrócenie z kopii bezpieczeństwa systemu i bazy
- całodobowe monitorowanie sieci
- monitorowanie dostępności serwera (ping)
- monitorowanie dostępności usług (http, ftp, smtp, mssql)
- monitorowanie procesów pracy serwera
- zajętości dysków twardych,
- pamięci operacyjnej,
- dysków twardych
- konfigurowanie ochrony firewall (filtrowanie portów)
- powiadamianie e-mail oraz sms o niedostępności usługi
Warsaw Data Center niezwłocznie kontaktuje się w wyznaczony sposób z klientem w sytuacjach kiedy administrując rozwiązaniem teleinformatycznym ustali, że przyczyną nieprawidłowości w działaniu rozwiązania jest aplikacja klienta. Dalsze działania naprawcze podejmowane będą na podstawie zleceń otrzymywanych od upoważnionych osób z firmy klienta, które nadzorują działanie aplikacji. Całość ogólnej infrastruktury technicznej (łącza do operatorów obcych, sieć oferenta, zasilanie, klimatyzacja) jest monitorowana automatycznie i w razie wykrycia awarii oferent niezwłocznie podejmuje czynności naprawcze przez całą dobę we wszystkie dni roku (24x7).
W przypadku awarii udostępnionego sprzętu w ramach usługi Warsaw Data Center usuwa awarię poprzez wymianę komponentu lub całego urządzenia. Po usunięciu awarii jeśli jest to konieczne oferent przystępuje do odtworzenia systemu oraz danych z ostatniej kopii bezpieczeństwa. W ramach administracji systemem oferent może świadczyć pomoc w trzech różnych czasach, które zostały przedstawione poniżej:
- 24x7x4 zgłoszenia przyjmowane przez całą dobę we wszystkie dni roku.
- 12x7x4 zgłoszenia przyjmowane w godz. 08:00 20:00 we wszystkie dni roku.
- 12x5x4 zgłoszenia przyjmowane w godz. 08:00 – 20:00 w dni robocze od poniedziałku do piątku z maksymalnym czasem reakcji do 4 godzin.